Przypominamy: Wyjazd wycieczki do Warszawy w dniu 27.10.2017r. o godz. 7:00 z Pl....
OGŁOSZENIE   Zapraszamy na spotkanie edukacyjno-szkoleniowe z zakresu ochrony...
Zapraszamy naszych słuchaczy na bezpłatne jednorazowe zajęcia z jogi w dniu 17 października 2017r. w...
18 października 2017r. (środa) organizujemy 1-dniową wycieczkę. Wyjazd o godz. 8:30 z Pl....

11 DNI w MIELNIE

Do sanatorium "ALBATROS" w Mielnie przyjechaliśmy 53- osobową grupą w dniu 9 października 2016r.

Zamieszkalismy w wygodnych 2 i 3-osobowych pokojach, po czym pani rehabilitantka przepisała każdemu z nas po 3 zabiegi.

Każdego dnia poddawaliśmy się rehabilitacji. Korzystalismy, do woli, z basenu.

Codziennie, niezależnie od pogody, odbywaliśmy dlugie spacery brzegiem morza.

Wieczorami tańczyliśmy, a do tańca przygrywał nam i śpiewał nasz kolega -Andrzej Figura, któremu wszyscy serdecznie dziekujemy.

15 października 2016r. 43-osobową grupą odbyliśmy wycieczkę autokarową do Kołobrzegu. Po drodze, pan kierowca Wiesław, pięknie opowiadał o mijających miejscowościach. Po Kołobrzegu oprowadzał nas pan przewodnik, który przekazał nam bardzo wiele ciekawych informacji. Wracając z Kołobrzegu, zajechaliśmy do "Skansenu Chleba".

Po przyjeździe z wycieczki, wieczorem wszyscy spotkaliśmy sie na zabawie imieninowej naszych koleżanek (Teresy i Jadwigi). Zabawa była super!!!

Wyżywienie było bardzo smaczne i obfite, że właściwie, większości z nas, nie udało się schudnąć.

Ale nadszedł dzień 19 października i po porannych zabiegach i śniadaniu, zaopatrzeni w prowiant na drogę, powróciliśmy szczęśliwie do Mrągowa.

Serdecznie dziękujemy Halince Sawickiej-Prezes MUTW za zorganizowanie nam tego wyjazdu. Było cudownie!!!!

Znalezione obrazy dla zapytania obrazki dla zabawa taneczna Zabawa karnawałowa w Lesznie

W dniu 5 lutego 2016r. duża grupa słuchaczy MUTW wraz z kilkunastoma osobami spoza  Uniwersytetu bawiła się na zabawie karnawałowej  w Gospodarstwie Agroturystycznym w Lesznie. Impreza ta była połączona z zajęciami rekreacyjnymi typu bilard, tenis stołowy, zumba itp.

Gościnni gospodarze zastawili stoły smakowitymi potrawami, a nadmiar kalorii imprezowicze spalali w tańcach. Zabawę urozmaiciły różnorakie konkursy przygotowane i przeprowadzone przez organizatorkę - Halinę Sawicką.

Ta piękna i wyjątkowa impreza zakończyła się o godz. 20:00.

Uczestnicy podsumowali ją jednym głosem: "Było super!"

POBYT W KRYNICY MORSKIEJ

Do sanatorium "Zefir" w Krynicy Morskiej przyjechalśmy 35-osobową grupą w dniu 10 października 2015r.

Zainstalowaliśmy się w wygodnych dwu i trzyosobowych pokojach, po czym sympatyczna pani doktor przepisała każdemu kuracjuszowi po 3 różne zabiegi.

Każdego dnia karnie stawialiśmy się w gabinetach zabiegowych i poddawaliśmy rehabilitacji. Wielu z nas odczuło poprawę zdrowia, tym bardziej, że każdego dnia, niezależnie od pogody, odbywaliśmy długie spacery brzegiem morza. Na pięknej piaszczystej plaży znajdowaliśmy okruchy bursztynów.

Wieczorami tańczyliśmy, śpiewaliśmy ulubione piosenki i wiedliśmy "długie nocne rodaków rozmowy".

Wyżywienie było tak dobre i obfite, że właściwie nikomu nie udało się schudnąć (głównie zawinił tu "szwedzki stół").

Zdecydowanie za szybko nadszedł dzień 20 października. Po śniadaniu spakowaliśmy się, wsiedliśmy do autokaru i z żalem pożegnaliśmy Krynicę Morską.

Z pobytu w sanatorium "Zefir" jesteśmy bardzo zadowoleni.

Serdecznie dziękujemy Halince Sawickiej z Zarządu MUTW za zorganizowanie nam tego wyjazdu.

uczestniczka sanatorium - Halina Borowska

Co się działo w czasie wakacjiZnalezione obrazy dla zapytania obrazki dla wakacje

Wakacje rozpoczęliśmy wzięciem udziału w dniu

4 lipca 2015r. w III-cim Święcie Róży

w Ogrodach Pokazowych w Marcinkowie, a już

11 lipca bawiliśmy się w Mrongoville. Następnie,

17 lipca byliśmy(8 osób) w Kozarku Małym

w Mazurskiej Zagrodzie.Tam oglądaliśmy Dom Seniora Kozarek/ Dom Spokojnej Starości, położony w pięknym zakątku Mazur.Warto pojechać i zobaczyć, gdzie moglibyśmy w przyszłości spędzić swój czas.
W dniach 25-27 lipca uczyliśmy się tańca

i wzięliśmy udział w biciu rekordu w tańcu liniowym podczas Pikniku Country.

30 lipca biesiadowaliśmy na działce naszej koleżanki Tereski Klimczuk. Było super!!!
22 sierpnia 2015r.,grupa Biesiadna śpiewała na zaproszenie ks. Adama, przy Cerkwi Prawosławnej w Mrągowie, z okazji święta parafii.
5 września, podczas Pikniku z Ekonomią Społeczną w Mrągowie,nasze słuchaczki

z sekcji Plastycznej zaprezentowały swoje prace malarskie, a słuchacze mający swoje działki - owoce, warzywa i kwiaty.Wystąpiła również nasza grupa Biesiadna.

6 września grupa Biesiadna wystąpiła na Dożynkach w Kozłowie w Gminie Sorkwity.
8 września z Mikołajek płynęliśmy statkiem po jeziorze.Wycieczkę zorganizowało Stowarzyszenie Dzieci Wojny w Mrągowie.
5-12 września nasi słuchacze wyjechali na wspólną wycieczkę autokarową z Mazur-Travel trasą Praga-Wenecja-Florencja-Watykan-Rzym-San Marino-Wiedeń.
Poniżej prezentujemy zdjęcia z wakacji. Żegnamy super wakacje i zapraszamy na inaugurację roku akademickiego w dniu 7 października o godz. 17.00.

ZAKOŃCZENIE ROKU AKADEMICKIEGO 2014/2015

Znalezione obrazy dla zapytania obrazki dla senioriada

20 czerwca 2015r. Mrągowski Uniwersytet Trzeciego Wieku zakończył ósmy rok

działalności. Odbyło się to tak:

Około godziny 11.00 zebraliśmy się przed Urzędem Miasta, a potem wesołą, rozśpiewaną i rozgadaną gromadą poszliśmy promenadą do CKiT. Cały czas przygrywał nam na akordeonie pan Czejdo. W Centrum Kultury zajęliśmy miejsca na sali widowiskowej i rozpoczęła się uroczystość zakończenia roku. Po części oficjalnej uniwersyteccy artyści i gimnastycy zaprezentowali się na scenie w tańcu, śpiewie i pokazach gimnastycznych. Wystąpili również uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 4 i gimnazjum z programem kabaretowym, nad przygotowaniem którego czuwała pani Stachelek. Po uroczystościach nadszedł czas na zabawę. 59 osób udało się do restauracji w miasteczku Mrongoville. Wszystkim bardzo smakował obiad, a także późniejsze przekąski. Chwalono szczególnie rosół (zupełnie jak domowy) oraz gołąbki, ryby i bigos. Gdy rozpoczęły się tańce okazało się, że 3-osobowa orkiestra jest bez zarzutu. Muzycy multiinstrumentaliści dawali z siebie wszystko, toteż na koniec wyczerpani tancerze ledwie dyszeli.Zabawa w zasadzie zakończyła się o godzinie 21.00, jednak najwytrwalsi imprezowicze opuścili lokal godzinę po północy.

W restauracji w miasteczku Mrongoville bawiliśmy się po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni.Dziękujemy właścicielce - pani Teresie Osowskiej, personelowi restauracji i orkiestrze za umożliwienie nam przeżycia tak wspaniałej imprezy!!!!

Zdjęcia na facebooku.

TYDZIEŃ W ŁEBIE

48 słuchaczy Uniwersytetu zdecydowało się na tygodniowy turnus zdrowotny w Ośrodku Rehabilitacyjnym "Maxim" w Łebie. Inicjatorką wyjazdu i zarazem opiekunką grupy była Halinka Sawicka z Zarządu.

7 marca 2015r wsiedliśmy do autokaru na Placu Piłsudskiego i punktualnie o godz. 6.30 rozpoczęła się nasza podróż do Łeby. Na miejsce zajechaliśmy ok. godz. 13.00. Sprawnie rozlokowaliśmy się w dwu- i trzyosobowych pokojach o eleganckim wystroju, wyposażonych w czajniki, lodówki i telewizory.

Po dobrze przespanej nocy na superwygodnych łóżkach rozpoczęliśmy dzień od ćwiczeń gimnastycznych w dużej sali. Potem były zabiegi. Każdy uczestnik turnusu mógł sobie wybrać takie dwa zabiegi dziennie, które mu najbardziej odpowiadały (np. borowinę, solux, materac masujący, inhalacje i in.). Poza tym bez ograniczeń był dostęp do basenu, jacuzzi, sauny i siłowni.

O kuchni nie można złego słowa powiedzieć. Potrawy były smakowite, a szwedzki stół przedstawiał się imponująco z powodu wielkiej różnorodności dań.

Co robiliśmy całymi dniami ? Po gimnastyce i zabiegach wszyscy wychodzili z Ośrodka. Celem spacerów było przeważnie morze, wspaniałe i zmienne każdego dnia. W porcie rybackim rybacy wyładowywali z kutrów złowione w nocy ryby, warto więc było się przyglądać, jak sprytnie wyplątują je z sieci. Łeba jest niedużym, ładnym miasteczkiem, toteż przedreptaliśmy je wszerz i wzdłuż. Pewnego dnia pojechaliśmy na ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym. Co wieczór były tańce i śpiewy, w tym karaoke. 8 marca z okazji Dnia Kobiet bankietowaliśmy przy suto zastawionych stołach, a menażer Ośrodka - pan Mirek - wręczył każdej pani upominek w postaci czekoladowego wielkanocnego zajączka.

Turnus, niestety,dobiegł końca. 14 marca po śniadaniu wsiedliśmy do naszego autokaru i bez przeszkód wróciliśmy do Mrągowa.

Pobyt w Łebie bardzo się wszystkim spodobał. Dał nam tyle relaksu, beztroski i radości, że być może za jakiś czas znów wybierzemy się do Ośrodka Rehabilitacyjnego "Maxim".

Halina Borowska - uczestniczka turnusu

WYCIECZKA DO LONDYNU

Słuchacze Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku coraz śmielej rozglądają się po Europie. Po Szwecji, Krymie i Paryżu przyszedł czas na Londyn.

14 września 2014 roku 38-osobowa grupa studentów MUTW wsiadła w Modlinie do samolotu i poleciała na 5 dni do Londynu.

O godz. 13.00 wylądowaliśmy na lotnisku STANSTED, cofnęliśmy zegarki o godzinę, po czym do późnego popołudnia przez okna autokaru oglądaliśmy Londyn. Było to tzw. „panoramiczne zwiedzanie miasta”. Wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelu „ROYAL NATIONAL”, a po dobrze przespanej nocy rozpoczęliśmy planowe zwiedzanie tej wielkiej metropolii, jaką jest stolica Anglii. Poruszaliśmy się pieszo oraz metrem.

Program wycieczki został starannie opracowany przez Biuro Podróży „Mazur Travel” i konsekwentnie realizowany punkt po punkcie. Pilotka była osobą niezwykle profesjonalną, doskonale znała miasto, więc dostarczała nam wiele informacji.

Byliśmy w pałacu BUCKINGHAM, który jest siedzibą królowej Elżbiety. W opactwie westminsterskim, gdzie brał ślub książę Wiliam, podziwialiśmy tron koronacyjny królów Anglii. Książę Karol brał ślub z Dianą w katedrze św.Pawła. Byliśmy w tej katedrze, zachwycając się jej ogromem i przepychem. W Muzeum Figur Woskowych MADAME TUSSAUDS fotografowaliśmy się ze znanymi na świecie osobami. Można je było obejmować, siadać obok nich na kanapach, przytulać się. Figury woskowe sprawiały wrażenie żywych, aż dziwne, że nie oddychały. W zamku Tower widzieliśmy niewyobrażalnie piękne drogocenne precjoza królewskie, a widok korony zapierał dech w piersiach. W tej koronie widujemy niekiedy królową Elżbietę w telewizji. Do zamku TOWER prowadzi droga przez TOWER BRIDGE, czyli zwodzony most na Tamizie. Obserwowaliśmy, jak się podnosi, przepuszcza żaglowiec i opuszcza. Udaliśmy się na piwo do prawdziwego angielskiego pubu w dokach św. Katarzyny. Byliśmy w Galerii Narodowej i oglądaliśmy eksponaty w Muzeum Brytyjskim. Znajdowały się tam m.in. szkielety dinozaurów, mumie egipskie, antyczne posągi, figury bóstw azjatyckich oraz wiele, wiele innych niezmiernie interesujących przedmiotów. Trzeba dodać, iż do muzeów państwowych wstęp jest bezpłatny i nie ma zakazu fotografowania.

Londyn oszołomił nas swą wielkością i pięknem. Wspaniałe, nowoczesne gmachy sąsiadują z zabytkowymi budowlami, tworząc przedziwnie harmonijną całość. Tamiza jest wielką rzeką, co np. dla mnie było dużym zaskoczeniem. Na jezdniach obowiązuje ruch lewostronny, a samochody mają z przodu białe tablice rejestracyjne, z tyłu zaś żółte. Taksówki są w kolorze czarnym. Po chodnikach ciągną nieprzeliczone tłumy przechodniów różnych narodowości i kolorów skóry. W parkach na trawnikach relaks: ludzie siedzą, leżą, spacerują,

dzieci bawią się w różne gry. Jedzenie angielskie nie jest zbyt smaczne, w odróżnieniu od chińskiego. Jedliśmy obiad w chińskiej dzielnicy w CHINATOWN i wprost delektowaliśmy się potrawami. Metro londyńskie jest czyste, wygodne i punktualne, chociaż – niestety – przeważnie zatłoczone. Ale daliśmy radę!

Londyn pozostanie w naszej pamięci jako miasto, do którego będziemy często powracać wspomnieniami. Jesteśmy bardzo wdzięczni pracownikom Biura Podróży”Mazur-Travel” w Mrągowie za przygotowanie i profesjonalne przeprowadzenie tej wspaniałej wycieczki.

Halina Borowska – uczestniczka wycieczki

Zakończenie roku akademickiego 2013/2014

Wczoraj ( 18 czerwca 2014r. ) uroczyście zakończyliśmy siódmy rok pracy naszego Uniwersytetu. Oczekiwaliśmy na zaproszonych gości oficjalnych, ale, niestety, nikt nie zaszczycił nas swoją obecnością. Nie wiemy dlaczego! Trochę popsuł nam ten fakt humory, ale mówi się trudno i ... uroczystość biegnie dalej. Gościliśmy za to dwie Panie z Berlina, przebywające w Mrągowie w ramach polsko-niemieckiej części europejskiego programu GRUNDVIG, którego koordynatorem jest Stowarzyszenie Zielone Dzieci i współpracująca z MUTW Pani Zofia Wojciechowska.  Słuchaczy MUTW przywitał niezastąpiony chór "Kamerton". Potem Pani Prezes dziękowała Zarządowi za wspólną pracę, wręczono kwiaty, a wykład kończący rok akademicki wygłosiła mgr Halina Sierpińska. Przekazała cenne rady i uwagi, które  pozwolą nam lepiej dogadać się z dziećmi i wnukami, co w czasie wakacyjnych, dłuższych niż zwykle spotkań bardzo się przyda. W części artystycznej  wystąpili członkowie grup : biesiadnej, tanecznej, gimnastycznej, swoje wiersze napisane specjalnie na tę okazję przedstawiły koleżanki Ela Dołgosz-Cegłowska i Halina Borowska, wystapiła grupa taneczna i Klub Miłośników Kultury Rosyjskiej ze śpiewem, tańcem i scenką humorystyczną. Akademię zakończył wspaniały chór "Kamerton". Z CKiT udaliśmy się do klubu "City" gdzie zorganizowano "wieczorek tańcujący" - bardzo udany zresztą.

No i mamy wakacje, a spotkamy się 1 października 2014r.

Wykład w Sądrach

21 maja 2014r. byliśmy w Sądrach, gospodarstwie prowadzonym przez panią Krystynę. Tam podziwialiśmy zgromadzone przez nią w Muzeum "Chata Mazurska" eksponaty, a były to dawne naczynia, sprzęt gospodarstwa domowego, meble, odzież, pościel, serwety. W stodole oglądaliśmy stare zabytkowe maszyny rolnicze. Pani Zofia Wojciechowska wygłosiła w Muzeum wykład na temat życia dawnych Mazurów.

Spacerowaliśmy po rozległym terenie gospodarstwa podziwiając ogromne ilości najrozmaitszych roślin, kwiatów, krzewów.

Pani Krystyna ugościła nas kawą, herbatą oraz własnoręcznie upieczonymi pysznymi ciastami. Rozpaliła grilla, na którym upiekliśmy przywiezione przez nas kiełbaski. Barwnie i z humorem opowiadała o dziejach swojej rodziny.Pan Stanisław Czejdo grał nam na akordeonie, a my śpiewaliśmy piosenki biesiadne.

Wycieczka była bardzo udana i pełna wrażeń, czego dowodem są zdjęcia zamieszczone na Facebooku

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Majówka w Borowie

7 maja 2014r 83 słuchaczy MUTW pojechało dwoma autokarami do Borowa. Tam najpierw przeszli ścieżką "Borowski Las". Poprowadził ich, nie szczędząc po drodze objaśnień, podleśniczy w Leśnictwie Borowo - pan Grzegorz Chibowski. Następnie seniorzy posadzili w arboretum kilka drzewek i krzewów, a potem w Muzeum Leśno-Przyrodniczym wysłuchali tematycznej prelekcji pani Anny Markowskiej, specjalistki ds edukacji w Nadleśnictwie Mrągowo. Na koniec, we wiacie edukacyjnej upiekli w ognisku kiełbaski.

Pracownikom Nadleśnictwa Mrągowo należą się wielkie podziękowania ze strony słuchaczy MUTW za tę niezwykle pożyteczną i relaksacyjną wycieczkę.

Zdjęcia z wycieczki na facebooku.

Udana wycieczka

25 kwietnia 2014r. byliśmy na jednodniowej wycieczce do Sztutowa i Malborka. W Sztutowie zwiedziliśmy hitlerowski obóz koncentracyjny Stutthof, a właściwie to co z niego zostało bo hitlerowcy przed wyzwoleniem spalili większość baraków (wiele z ludźmi). Nasza pani przewodnik przekazała nam bardzo wiele ciekawych informacji i o samym obozie, o życiu obozowym, a także nakreśliła tło historyczno-gospodarcze

związane z dziejami Wolnego Miasta Gdańsk i całego regionu.

Następnie Malbork i kilkugodzinne zwiedzanie Zamku Krzyżackiego - największego zabytku średniowiecznego (XIII wiek) zbudowanego rękami ludzkimi. W zespole zamkowym cały czas trwa renowacja, ale to co zobaczyliśmy jest imponujące. Czapki z głów w obliczu umiejętności i kunsztu budowniczych z tamtych czasów.

W drodze powrotnej zajechaliśmy do Miłomłyna, do restauracji "Pod Kłobukiem", która jest po kuchennej rewolucji Magdy Gessler, aby sprawdzić czy jest tak super jak miało być. Nie wiemy wprawdzie jak było, ale teraz jest OK.

Koniec karnawału

We wtorek, 4 marca br. 37-mio osobową grupą pojechaliśmy do gospodarstwa agroturystycznego w Lesznie. W radosnych nastrojach, przy smacznym jedzeniu własnego wyrobu goscinnych gospodarzy i przy skocznej (przeważnie) muzyce, ubawiliśmy się setnie.

Nie gnuśnieliśmy jednak tylko przy stole, ale byliśmy też na przejażdżce w lesie, a kto miał ochotę udał się na spacer wokół jeziorka. Humory wszystkim dopisały, pogoda też - jednym słowem -  było super.

Zimowa impreza w Lesznie.

W niedzielę 26.01.2014r. 37 słuchaczy naszego          Uniwersytetu przybyło do Agroturystyki Rejnold i  Reinhard Human w Lesznie k/Barczewa, woj.  warmińsko-mazurskie, 37 km od Mrągowa.  Gospodarze Agroturystyki przywitali nas suto  zastawionymi domowym jadłem stołami. Po zjedzeniu  gorącego posiłku wyjechaliśmy saniami na kulig drogą  prowadzącą przez piękne leśne tereny Leszna. Było cudownie. Pogoda dopisała. Po kuligu w pięknym pałacyku zjedliśmy obiad, następnie przy super muzyce ruszyliśmy wszyscy do tańca. W trakcie, wspaniałe trzy panie z kuchni, podawały nam bardzo smaczne, zrobione przez siebie, swojskie potrawy. Na koniec było ognisko, przy którym piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki . O godz. 16.00 podziękowaliśmy gospodarzom za super zorganizowany kulig. Oni zaproponowali nam przyjazd na imprezę z okazji Dnia Kobiet 8 marca 2014r. Było cudownie. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z tak pięknie zorganizowanego kuligu. Z przyjemnością pojechalibyśmy tam jeszcze raz na taką kuligową imprezę. Dziękujemy i do zobaczenia na zajęciach w naszym uniwersytecie.

Wyjazd do Olsztyna

W dniu 6 grudnia 2013r. o godz. 17.00 do dwóch autokarów wsiadło 92 słuchaczy MUTW. Udali się do Warmińsko-Mazurskiej Filharmonii w Olsztynie na widowisko muzyczno-taneczne pt. "Dziadek do orzechów" wg Piotra Czajkowskiego.

Autokary dojechały szczęśliwie, mimo szalejącego orkanu "Ksawery".

Spektakl rozpoczął się jednak z lekkim opóźnieniem ze względu na

kłopoty z komunikacją miejską w Olsztynie, spowodowane przez pogodę.

Na scenie tancerze (180 osób) tańczyli w różnych rytmach: hip-hopu, flamenco, tanga argentyńskiego i innych.

Widzów zachwycił występ dziecięcego zespołu baletowego z różnych szkół tańca.

Reżyserem i choreografem spektaklu była znana tancerka pani Iwona Pavlović.

Widowisko taneczno-muzyczne trwało 2 godziny, ale - zdaniem widzów - stanowczo za krótko.

Oczarowani spektaklem słuchacze MUTW gorąco dziękowali organizatorom za umożliwienie obejrzenia tego fascynującego spektaklu.