Przypominamy, iż dzisiaj tj .9 maja 2018 o godz. 17:00 w Orbicie CKiT w Mrągowie odbędzie się...
Serdecznie zapraszamy wszystkich studentów MUTW na uroczyste zakończenie roku akademickiego 2017/2018,...
UWAGA! 7 maja 2018r.(poniedziałek) o godz. 17:00 w sali Orbita CKiT w Mrągowie odbędzie się...
UWAGA!!! 20 kwietnia 2018r(piątek) upływa ostateczny termin wpłaty trzeciej raty tj. 700...
UWAGA! 12 maja 2018r. odbędzie się ogólnopolski VI MARSZ NORDIC WALKING...
Dnia 10 maja 2018r.(czwartek) organizujemy wyjazdowe warsztaty przyrodniczo-etnograficzne. Wyjazd...
Mrągowo, dnia 04.04.2018r. ZAPROSZENIE Zarząd MUTW zaprasza na Walne Zebranie, które...
Odwołujemy wykład alergologa w dniu 21.03.2018r.(środa) z przyczyn od nas niezależnych.  ...
Wszystkie zajęcia tematyczne naszego Uniwersytetu, które planowo powinny odbyć się w CKiT w dniach...
Uwaga! Dnia 22 marca 2018r.(czwartek) od godz. 13:00 nie ma zajęć w grupach, z uwagi na Zebranie...

WYCIECZKA PO MAZURACH- 10.05.2018

Jednodniowa  wycieczka po Mazurach była fantastyczna. Pogoda dopisała, a co ważniejsze - wszystko przebiegło zgodnie z planem.

Zwiedziliśmy Galindię. Byliśmy w Wojnowie w klasztorze starowierów i na cmentarzyku, gdzie pochowano zmarłe zakonnice. Z daleka podziwialiśmy cudowną architekturę świątyń zwanych molennami. Byliśmy w leśniczówce Pranie, gdzie mieści się Muzeum K.I.Gałczyńskiego. Z okien autokaru przyjrzeliśmy się konstrukcji śluzy w Guziance,a w Krutyni, w Muzeum Przyrodniczym obejrzeliśmy eksponaty mazurskiej fauny. W Krutyni również zjedliśmy smaczny posiłek w ogrodzie restauracyjnym.

Wielkie brawa dla Prezes MUTW Haliny Sawickiej za zorganizowanie tej wspaniałej wyprawy!

Słowa uznania należą się Sabinie Przybyłowskiej, która świetnie sprawdziła się w roli przewodniczki wycieczki! Ogromna wiedza + spokojny rzeczowy przekaz.

WYCIECZKA NA PODLASIE- 22-24.04.2018

22.04.2018r pojechaliśmy autokarem na wycieczkę na Podlasie. Naszym przewodnikiem była p. Joanna Radziszewska. W 1-szym dniu zwiedzaliśmy w Białymstoku Pałac Branickich, ogrody barokowe, katedrę p.w.Wniebowzięcia NMP, fragment szlaku Dziedzictwa Żydowskiego i Wielu Kultur, cerkiew św. Mikołaja. Zakwaterowaliśmy się w Domu Pielgrzyma w Wasilkowie (10 km od Białegostoku) gdzie również mieliśmy wyżywienie. Po zjedzeniu obiadokolacji o godz. 18:00 udaliśmy się do Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku gdzie obejrzeliśmy bardzo wesołą komedię "Kogut w rosole". Świetna gra aktorów. W 2-gim dniu zwiedzaliśmy w Wasilkowie Sanktuarium Święta Woda i Wzgórze Krzyży. Przewodnikiem był ks. Alfred Butwiłowski. Następnie pojechaliśmy do Sokółki, gdzie zwiedzaliśmy Kościół p.w. Św. Antoniego, a w Kruszynianach zwiedzaliśmy Meczet i Mizar. Tam też w restauracji "Tatarska Jurta" zjedliśmy tatarską potrawę o nazwie "Belysz". Bardzo smaczna. Wróciliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy obiadokolację, a wieczorem piekliśmy kiełbaski na ognisku, śpiewaliśmy i było super wesoło i przyjemnie. W 3-cim dniu zwiedzaliśmy w Supraślu Muzeum Ikon i prawosławny Monaster. Był też spacero-przejazd tematyczny "U Pana Boga za..." i "Fabrykanci w Supraślu". Następnie pojechaliśmy do Tykocina i tam zwiedzaliśmy zabudowę miasteczka, Zamek, Synagogę i kościół św.Trójcy. Wieczorem powrócilismy do Mrągowa, pełni wrażeń i zadowoleni z wycieczki. Przewodników mieliśmy cudownych!!! Wycieczka super!!! Nasze polskie Podlasie jest przepiękne i warto tam wrócić i jeszcze raz pozwiedzać.

Na majową imprezę, jaką był ogólnopolski VI Marsz Nordic Walking Uniwersytetów Trzeciego Wieku, Zarząd naszego Uniwersytetu zaprosił także słuchaczy UTW z Giżycka i Mikołajek.

12 maja 2018 przed budynkiem CKiT zgromadziło się kilkadziesiąt osób z kijkami. Jeszcze tylko pamiątkowe zdjęcie całej grupy i o godz. 11:00 wyruszono w drogę. Trasa wiodła promenadą nad jeziorem Czos do ekomariny, następnie przez miasteczko Mrongoville i zakończyła się przy ośrodku "Polonez" nad Jeziorem Czarnym. Uczestnicy przemaszerowali ok. 5,5 km.

Zmęczeni seniorzy zasiedli przy stołach pod zadaszeniem na tyłach hotelu. Nadwątlone marszem siły wzmocniono smacznym posiłkiem, przygotowanym przez obsługę "Poloneza", za który to posiłek w tym miejscu serdecznie dziękujemy! Miło było starszym ludziom po trudach przemarszu odpoczywać przy dźwiękach muzyki w wykonaniu 2-osobowej orkiestry, mając przed oczami czarowny widok na jezioro.

Po obiedzie rozpoczęły się zawody sportowe w trzech konkurencjach: strzelanie z pistoletu pneumatycznego do puszek, rzuty lotką do tarczy oraz ringo. Radości i śmiechu było co niemiara, seniorzy bawili się jak dzieci. Zwycięzcy w każdej konkurencji otrzymali symboliczne nagrody. Poza tym trochę śpiewano, trochę tańczono i przez cały czas trwała intensywna integracja. O godz. 18:00 ogłoszono koniec imprezy. Jej uczestnicy na pewno z przyjemnością długo będą wspominać ten słoneczny, piękny dzień.

Słowa uznania należą się Zarządowi Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku za tę starannie przygotowaną i perfekcyjnie zrealizowaną atrakcyjną imprezę sportowo-rozrywkową!

WYJAZD DO SANATORIUM

Aby podreperować nieco zdrowie, wybraliśmy się dużą grupą do sanatorium "Albatros w Mielnie.Przebywaliśmy tam od 04 do 14 marca 2018 r. Pogoda dopisywała, toteż spacerowaliśmy brzegiem morza, zwiedzaliśmy miasto i siedząc na ławeczkach na deptaku grzaliśmy się w cieple słonecznych promieni.

W sanatorium każdy kuracjusz otrzymał skierowanie na trzy wybrane zabiegi. Były masaże, wirówki, lasery, gimnastyka na basenie i wiele innych, bardzo pożytecznych zabiegów, które przeprowadzali profesjonalni rehabilitanci. Kilkakrotnie wybraliśmy się do nieodległego sanatorium "Unitral", by zażyć kilkugodzinnych kąpieli w słonej wodzie z Morza Martwego.

Świetna kuchnia, przesympatyczne kelnerki, uczynne pokojówki oraz miłe panie z recepcji sprawiły, że 11 dni pobytu w "Albatrosie" minęły niezwykle szybko.

Wróciliśmy do Mrągowa zdrowsi, młodsi i wypoczęci.

Serdecznie dziękujemy Pani Prezes Halince Sawickiej za zorganizowanie nam tego wyjazdu.

Halina Borowska

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała w Mrągowie po raz 26, a nas Uniwersytet tradycyjnie już wziął udział w tej szlachetnej akcji, współdziałając z wolontariuszami z organizacji"Dzieci Wojny".
Studentki MUTW upiekły kilkadziesiąt blach różnego rodzaju ciast. W dniu wielkiego finału, czyli 14 stycznia 2018r., na stołach ustawionych w hallu budynku CKiT sprzedawaliśmy te smakowite wypieki, podzielone na zgrabne porcyjki. Ludzie chętnie je kupowali, wrzucając pieniądze do skarbonek. Zdarzyło się, że pewien pan kupił niewielki kawałeczek sernika, a do puszki włożył 100 zł. Inny za samo czerwone serduszko ofiarował 100 zł. To się nazywa hojność!. Oprócz ciast sprzedawaliśmy kawę, herbatę, rozmaite drobiazgi, maskotki, zabawki itp.
Wieczorem - po podliczeniu pieniędzy ze skarbonek - okazało się, iż zebraliśmy oszałamiającą kwotę
3.419,42 zł
Zarząd MUTW bardzo serdecznie dziękuje wszystkim członkom Uniwersytetu, którzy przyczynili się do wielkiego sukcesu zbiórki pieniędzy na WOŚP, nie szczędząc swego czasu ni sił. Dziękujemy wolontariuszom"Dzieci Wojny", dziękujemy paniom, które upiekły ciasta, dziękujemy tym, którzy pomagali przy sprzedaży ciast i gadżetów.
Prezes MUTW - Halina Sawicka

WYCIECZKA DO OLSZTYNA
11 stycznia 2018r.pojechaliśmy autokarem na wycieczkę do stolicy naszego regionu - Olsztyna.
W planie było zwiedzanie zamku, seans w planetarium oraz teatr. Kolejno realizowaliśmy każdy punkt programu. Po zamku oprowadzał nas przewodnik, wyczerpująco i ciekawie opowiadając o jego dziejach. W planetarium obserwowaliśmy gwiezdne konstelacje na niebie, słuchając jednocześnie komentarzy na temat widzianych obrazów.
Wieczorem znaleźliśmy się w gmachu Teatru im. Stefana Jaracza. O godz. 19:00 rozpoczął się spektakl - komedia Wiliama Szekspira pt."Wiele hałasu o nic". To była interesująca sztuka, chociaż na początku wydawała się cokolwiek zagmatwana. Podziwialiśmy świetną grę olsztyńskich aktorów.
Do Mrągowa wróciliśmy ok. godz. 23:00, zmęczeni, ale pełni wrażeń i bardzo zadowoleni z wycieczki.