Serdecznie zapraszamy naszych studentów z wnukami na spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka, które...
Przypominamy , że: Spotkanie opłatkowe, poprzedzone wykładem ks.saletyna, odbędzie się  12...
Informujemy, iż wyjeżdżamy do teatru w Olsztynie na sztukę "Panny z Wilka" w dniu 22 listopada...
12 stycznia 2020r. po raz 28 zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Mrągowski Uniwersytet...
Przypominamy, iż w dniu 16.11.2019r. zabawa taneczna z okazji Dnia Seniora w rest. Ceglana w Mrągowie...
Informujemy, iż wyjeżdżamy do Sanatorium "Klinika Pod Tężniami" w Ciechocinku w dniu 24 listopada...
Informujemy, iż wyjażdżamy do teatru w Olsztynie na sztukę "Panny z Wilka" w dniu 22 listopada...
Spotkanie opłatkowe, poprzedzone wykładem ks.saletyna, odbędzie się 12 grudnia 2019r, (czwartek) o...
Zapraszamy na warsztaty zielarskie pt. "Chcesz dowiedzieć się jaką mają moc zioła", które odbędą...
Przypominamy, iż 14.11.2019r. o godz.16:00 w sali nr 11(na 2-gim piętrze) MCAL-u odbędzie się...

SANATORIUM "POD TĘŻNIAMI W CIECHOCINKU
Już po raz trzeci pojechaliśmy na krótki turnus zdrowotny do Kliniki Uzdrowiskowej "Pod Tężniami" w Ciechocinku. Nasz pobyt trwał od 24.11 do 04.12.
Zostaliśmy zakwaterowani w wygodnych, dwu- i trzyosobowych pokojach. Każdy kuracjusz na wstępie otrzymał od lekarza skierowanie na bezpłatne zabiegi, w zależności od rodzaju schorzenia. Jeżeli ktoś chciał, mógł sobie wykupić zabiegi dodatkowe i wiele osób tak właśnie zrobiło. Mogliśmy korzystać gratis z basenu SPA oraz komnaty solnej.
Wyżywienie w sanatoryjnej restauracji było wyśmienite, a bufet szwedzki oszałamiał ilością i jakością dań. Trudno nam było zachować umiarkowanie w jedzeniu i piciu.                                                                                    Co wieczór odbywały się koncerty, na które z przyjemnością chodziliśmy.  Spacery urokliwymi ulicami Ciechocinka i przejażdżki dorożką stanowiły atrakcję pobytu, w dodatku była niezła pogoda, jak na tę porę roku. Odwiedziliśmy naszą magnolię, posadzoną 2 lata temu. Ma się nieźle i podobno latem zakwitła! Jeżeli chodzi o imprezę andrzejkową, to oczywiście odbyła się. W kawiarni "Wiktoria".
Czas mijał szybko i nadszedł dzień odjazdu. Z żalem opuściliśmy sanatorium "Pod Tężniami". Załadowaliśmy swoje bagaże do autokaru i po kilku godzinach już byliśmy w Mrągowie.                                                   Bardzo jesteśmy wdzięczni całemu personelowi medycznemu za troskliwe zajmowanie się nami, seniorami. Fizjoterapeuci są naprawdę doskonali! Obsługa hotelowa okazała się sprawna i uprzejma. Krótko mówiąc - jesteśmy niezmiernie zadowoleni z pobytu i ogromnie wdzięczni Pani Prezes  MUTW Halince Sawickiej za zorganizowanie tego wyjazdu. Halinko, serdecznie Ci dziękujemy!

WYJAZD DO TEATRU NA SPEKTAKL"PANNY Z WILKA"

Jest zimne, mroczne popołudnie 22 listopada 2019. Ale my, entuzjaści teatru, za nic mamy chłód i ciemność. O godz. 17.00 wsiadamy do autokaru i wyruszamy do Olsztyna, aby w Teatrze im. S. Jaracza obejrzeć spektakl wg opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza pt. "Panny z Wilka". Jest to opowieść o zderzeniu dwóch czasów - minionego i teraźniejszego. Przesłanie okazuje się bardzo czytelne dla widza: powrót do przeszłości często przynosi rozczarowanie zmianami, jakie spowodował upływ czasu.                                                                                                                          Podziwialiśmy świetną, wyrazistą grę aktorów. Zachwyciła nas niesamowita, choć minimalistyczna scenografia. Doskonały był pomysł z brzózkami, których poruszanie sprawiało wrażenie delikatnego powiewu letniego wiatru (wszak akcja toczy się latem na wsi). Wydarzenia na scenie podkreślała muzyka, raz dyskretna i cicha, raz gwałtowna i głośna.                                                                                                                         Reasumując: spektakl bardzo się nam podobał i "ubogacił" nas wewnętrznie. Syci wrażeń kulturalnych przed północą wróciliśmy do Mrągowa. Dziękujemy organizatorom z zarządu MUTW za zorganizowanie wyjazdu!

ZABAWA W CEGLANEJ

16 listopada 2019r. w restauracji "Ceglana" odbyła się zabawa taneczna z okazji Dnia Seniora. Jej organizatorem był zarząd Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Udział w zabawie wzięli słuchacze Uniwersytetu, przedstawiciele młodzieży oraz zaproszeni goście, a wśród nich pani Senator Małgorzata Kopiczko i Burmistrz Mrągowa pan Stanisław Bułajewski. Pani Halina Sawicka - Prezes MUTW - w imieniu całej społeczności uniwersyteckiej złożyła panu Burmistrzowi serdeczne gratulacje z okazji uzyskania tytułu doktora habilitowanego. Panie Burmistrzu, jest Pan dumą naszego miasta! Na krótko wpadła pani Kasia Królak, która bardzo wspiera nasz Uniwersytet. Do tańca przygrywał świetny muzyk pan Bogdan Nikicionek. Pięknym urozmaiceniem imprezy był występ uczennicy Szkoły Podstawowej nr 1 Weroniki Szewczak. W jej wykonaniu usłyszeliśmy kilka piosenek, przygotowanych pod kierunkiem nauczycielki pani Krystyny Bawirsz. Bardzo dziękujemy młodej artystce i jej muzycznej opiekunce. Doskonale spisywał się wodzirej pan Jacek Polonis, co chwilę organizując niesamowite konkursy. Wielką atrakcją zabawy była zumba, niełatwy taniec, który poprowadziła pani Alicja Jakubiak.

Obsługa restauracji okazała się uważna, sprawna, szybka i bardzo dbała o gości. Serwowane dania wszystkim smakowały.

Zabawa w  "Ceglanej" była nadzwyczaj udaną imprezą, więc Dzień Seniora został godnie uczczony.

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

W październiku 2019r.wyjechaliśmy autokarem na wycieczkę do Wrocławia i Książa. Po Wrocławiu oprowadzała nas pani przewodniczka Elżbieta Zielińska, która była niewyczerpanym źródłem informacji. Bardzo dużo zobaczyliśmy i dowiedzieliśmy się o tym przepięknym mieście, za co bardzo serdecznie dziękujemy.

Odwiedziliśmy także Panoramę Racławicką - jedyne zachowane polskie malowidło panoramowe, które wywarło na nas ogromne wrażenie. Po prostu....CUDO!!!

Zwiedziliśmy również Książ - największy dolnośląski zamek i trzeci co do wielkości w Polsce, który na przestrzeni dziejów zmieniał się w wytworną rezydencję pałacową.

Byliśmy też w Palmiarni, w której obecnie rośnie ponad 250 egzotycznych roślin.

Wycieczka super! Bardzo serdecznie dziękujemy organizatorom.

Rozpoczęcie roku akademickiego 2019/2020

03.10.2019r. w sali widowiskowej CKiT odbyła się inauguracja nowego roku akademickiego Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Uniwersytet rozpoczął trzynasty rok działalności.

Na tę uroczystość przybyło wielu słuchaczy MUTW, a także zaproszeni goście. Widownia zapełniła się po brzegi. Były kwiaty, przemówienia i życzenia. Burmistrz Mrągowa - Pan Stanisław Bułajewski, honorowy członek MUTW - obiecał pomoc Uniwersytetowi w realizacji zadań statutowych. Wójt Gminy Sorkwity - Pan Józef Maciejewski - wręczył Pani Prezes MUTW Halinie Sawickiej medal "Przyjaciel Sorkwit". Nowo przyjęci studenci otrzymali z rąk Pani Prezes legitymacje członkowskie. Uroczystość inauguracji odbyła się w oprawie muzycznej: rozpoczął ją chór "Kamerton", zakończyła grupa "Biesiadna".

Wszystkim słuchaczom MUTW życzono nieustającego zdrowia, satysfakcji z wykonywanej pracy i wielu sukcesów.

PODZIĘKOWANIE

Składam serdeczne podziękowanie dla Wójta Gminy Sorkwity - Pana Józefa Maciejewskiego - za zaszczytne uhonorowanie mnie medalem "Przyjaciel Sorkwit".

Pan Wójt wręczył mi ten wspaniały medal na uroczystej inauguracji roku akademickiego 2019/2010 Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Bardzo Panu dziękuję.

Halina Sawicka

WYCIECZKA DO GRECJI

Grecja tak nas zauroczyła, że 5 września 2019r. znów tam pojechaliśmy, tym razem na 11 dni. Środkiem lokomocji był luksusowy autokar, prowadzony na zmianę przez dwóch fantastycznych kierowców.

Na tranzytowy nocleg zatrzymaliśmy się w Suboticy, niewielkim miasteczku na terenie Serbii. Kiedy już bez większych problemów dotarliśmy do Ośrodka Platanos w Grecji - ogarnęło nas podekscytowanie na myśl o atrakcjach, jakie zapisano w programie wycieczki! A 100 metrów od Ośrodka Morze Egejskie cierpliwie czekało.... I zaroiła się piękna, piaszczysta plaża od bladych ciał w strojach kąpielowych. Słońce działało nieustępliwie, zatem powoli brązowieliśmy. Przez cały czas temperatura powietrza była powyżej 30 stopni C.

Codziennie udawaliśmy się na wycieczki. Zwiedziliśmy Saloniki, Ateny i miasto Panteleimonas. Weszliśmy na mityczną górę Olimp. Podziwialiśmy niesamowite Meteory, czyli klasztory zbudowane na szczytach niebotycznych skał. Zrobiliśmy zakupy na targu greckim w Leptokarii. Jeden dzień spędziliśmy na wyspie Skiathos, kąpiąc się w morzu i wylegując na "złotym" piasku, jakim nie może się poszczycić żadna inna plaża na świecie. Oniemieliśmy z zachwytu na widok wodospadów w miejscowości Edessa.

Wycieczki były perfekcyjnie przygotowane i przeprowadzone przez rezydentów: Ilonę i Wojtka. Należą się Wam, kochani, wyrazy uznania i podziękowanie.

Na zakończenie każdego dnia odbywały się integracyjne wieczorki taneczne.

Jeżeli chodzi o wyżywienie, to było ono bardzo smaczne i w wystarczającej ilości.

Nadszedł dzień 15 września, niestety. Zapakowaliśmy więc nasze bagaże do autokaru i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Na noc znów zatrzymaliśmy się w Suboticy. Po długiej podróży szczęśliwie dojechaliśmy wreszcie do Mrągowa.

Z tej cudownej wyprawy do Grecji jesteśmy bardzo bardzo zadowoleni. Przywieźliśmy bowiem stamtąd mnóstwo wspaniałych wrażeń, niezapomnianych przeżyć i niepowtarzalnych widoków. Za to wszystko serdecznie dziękujemy niestrudzonej organizatorce, naszej kochanej Pani Prezes Halince Sawickiej.

Wielki sukces słuchaczek Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku! Otóż 13 lipca na skwerze J. P. II odbył się 15. Wojewódzki Przegląd Rękodzieła Artystycznego. Przyjechali artyści z różnych zakątków naszego regionu, by pochwalić się swoimi pracami i wziąć udział w konkursie na pamiątkę z Warmii i Mazur. Najlepszą konkursową pracą okazała się ozdobna tacka, toteż jurorzy przyznali jej autorce - HALINIE BOROWSKIEJ- pierwsze miejsce. Drugie miejsce zajęła KRYSTYNA ZYŚK za drewniany serwetnik ozdobiony ludowymi mazurskimi motywami. Obu Paniom serdecznie gratulujemy!

SENIORIADA 2019 w WYDMINACH

W dniach 14-15 czerwca 2019r. przyjechaliśmy (7 naszych studentów) do Gminnego Ośrodka Kultury w Wydminach, gdzie braliśmy udział w Senioriadzie, której gospodarzem był Wydmiński Uniwersytet Trzeciego Wieku. Na stadionie, w hali sportowej, na jeziorze i promenadzie wokół jeziora braliśmy wraz ze studentami z 20-tu Uniwersytetów Trzeciego Wieku, udział w różnych konkurencjach sportowych m.in. biegu kobiet na 60 m, biegu mężczyzn na 60 m, marszu nordic-walking, Dart, tenisie stołowym, rajdzie rowerowym, a Prezesi UTW w kręceniu hula-hopem. Przywieźliśmy dyplomy, medale i puchar Prezesa. Nasi studenci: Zosia Marcinkowska i Wiesław Rydzyński zajęli II miejsce w wyścigach kajakowych, a Eugeniusz Skarzyński  III miejsce w slalomie rowerowym mężczyzn. Wieczorem odbyła się impreza integracyjna. Senioriada była wspaniała!!! Serdecznie dziękujemy organizatorom Warmińsko-Mazurskiej Senioriady 2019.

Do zobaczenia za rok!!!

WIZYTA GOŚCI ZE ŚREMU

Nasz Uniwersytet przyjaźni się ze śremskim Stowarzyszeniem Pomocy Potrzebującym im. Św. Brata Alberta. Zaprosiliśmy członków Stowarzyszenia do Mrągowa i opracowaliśmy dla nich bogaty program pobytu.

Goście w liczbie 50 osób przyjechali 5 czerwca 2019r. po południu. Przywitaliśmy ich serdecznie, a w sali konferencyjnej MCAL-u przygotowaliśmy poczęstunek czyli kawę, herbatę, napoje, owoce i 20 rodzajów ciast. Wypieki były dziełem naszych niezawodnych studentek, które nie tylko upiekły i przyniosły do MCAL-u ciasta, ale i zostały, by pomagać w obsłudze gości. Pięknym akcentem spotkania był występ Tadeusza Brodzińskiego. Wraz z kolegą przy akompaniamencie muzyki zaśpiewał kilkanaście piosenek, otrzymując huczne brawa. Goście trochę odpoczęli i przekąsili co nieco, wypili mało-wiele i udali się do hotelu "Country Holiday" w Kosewie, gdzie mieli zakwaterowanie i wyżywienie na czas pobytu.

Następnego dnia pojechali na wycieczkę, której pierwszym punktem było Leśniewo. Tam zachwycili się niezwykle pięknymi, ręcznie robionymi kwiatami. W Mamerkach obejrzeli bunkry Hitlera, byli w muzeum dawnych strojów w Węgorzewie, a w Giżycku obserwowali ręcznie zamykany, zabytkowy most. W Baniach Mazurskich spróbowali kartaczy - regionalnego dania i wieczorem wrócili do Kosewa.

Nazajutrz udali się do Sądr, by w muzeum "Chata Mazurska" obejrzeć bogate zbiory naczyń, sprzętów domowych i narzędzi rolniczych, używanych dawniej przez Mazurów. Wysłuchali zabawnej opowieści właścicielki hotelu - Krystyny Dikti - o życiu Mazurów i historii powstania "Chaty Mazurskiej". Śmiali się z kawałów, opowiadanych przez panią Dikti z werwą i humorem. W drodze powrotnej zatrzymali się przy mrągowskim amfiteatrze na 5 tys. miejsc, który dotychczas oglądali tylko w telewizji. W Mrągowie przespacerowali się promenadą do mola i stamtąd podziwiali pływające po Czosie żaglówki. Po powrocie do Kosewa zjedli obiad. Do Kosewa przyjechał również busik z kilkunastoma osobami z MUTW, gdyż o godz. 14:30 miały się rozpocząć zawody sportowe Śrem kontra Mrągowo.

Przewidziano 5 konkurencji: rzut lotką do tarczy, strzały piłką do bramki, ringo, strzelanie z broni pneumatycznej do puszek oraz picie soku przez smoczek. Żartów i śmiechu było co niemiara! Zawodnicy ze Śremu byli lepsi i pokonali Mrągowo w czterech konkurencjach. Na koniec wręczono drobne nagrody za zdobyte I, II i III miejsca w poszczególnych konkurencjach. Po czym rozpoczęło się przyjęcie w wielkiej sali hotelowej. Było dużo smakowitych potraw i rozmaitość napojów, a to dzięki finansowemu wsparciu Pani Kasi Królak, której w tym miejscu serdecznie za to dziękujemy. Pan Brodziński znów zagrał z kolegami i zaśpiewał. "Tańce, hulanki i swawola" trwały przez ładnych kilka godzin.

Nadszedł sobotni poranek. Po śniadaniu goście spakowali się i z bagażami wsiedli do autokaru. Pojechali prosto do wsi Krutyń, gdyż przed nimi był ostatni punkt programu pobytu czyli spływ łodziami rzeką Krutynią. Oczarowała ich ta rzeka, jedna z najpiękniejszych w Europie. Tym bardziej, że pogoda była korzystna, ciepło, wręcz upalnie. Przezroczystość wody, rybki, kolorowe ważki, śpiew ptaków i zieleń po obu stronach rzeki, baldachimy z koron drzew nad wodą - to wszystko zrobiło na uczestnikach spływu ogromne, niezapomniane wrażenie. Potem już tylko obiad w westernowym miasteczku Mrongoville i nasi przyjaciele, serdecznie pożegnani przez Panią Prezes MUTW Halinę Sawicką i kilka osób z Uniwersytetu udali się w daleką drogę do Śremu.

Bardzo cieszymy się, że mogliśmy ich gościć u siebie i że wszystko przebiegło tak, jak zaplanowaliśmy. A najważniejsze - że nasi goście z Wielkopolski odjeżdżali niezmiernie zadowoleni z pobytu, pełni wrazeń i urzeczeni pięknem Mazur.

DZIEŃ DZIECKA W MRONGOVILLE

Gwarno i wesoło było 1 czerwca 2019r. w westernowym miasteczku Mrongoville. Dzieci miały tyle atrakcji, że już same nie wiedziały, za co najpierw się chwycić. Mogły w wielkiej przeźroczystej kuli podskakiwać na wodzie w basenie, mogły brać udział w wyścigach, mogły tańczyć i śpiewać, mogły mieć buzie i ręce ozdobione namalowanymi kwiatkami, motylkami, czy czym tam chciały, gdyż dwie panie z grupy plastycznej Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku siedziały przy stoliku i spełniały życzenia dzieci w zakresie malarstwa.

Było też co zjeść. Uniwersytet oferował bułeczki, rogaliki i kiełbaski z grilla, a kierownictwo miasteczka gofry i lody. Na scenie tańczono i śpiewano.Muzyka nie milkła ani na chwilę, towarzysząc wszelkim działaniom wielkiej ruchliwej i rozbawionej gromadzie dzieci w różnym wieku, od niemowląt do nastolatków. Każde dziecko znalazło dla siebie świetną rozrywkę i wszystkie doskonale się bawiły (tylko niemowlaczki były czemuś mało aktywne).

Ten wspaniały Dzień Dziecka przygotowało kierownictwo Mrongoville we współdziałaniu z Mrągowskim Uniwersytetem Trzeciego Wieku.

Zadanie sfinansowano ze środków Samorządu Warmińsko-Mazurskiego.