WYCIECZKA AUTOKAROWA   CHORWACJA 22 – 30 wrzesień 2018r.   CAŁKOWITY...
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, IŻ W TERMINIE OD 04/03/2018 DO 14/03/2018 (11...
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, IŻ W TERMINIE OD 15.04.2018r. DO 27.04.2018r (13 DNI / 12 NOCLEGÓW)...
Wycieczka do Olsztyna dnia 11 stycznia 2018r. Zbiórka godz. 12:30 z placu byłego PKS. Plan...

Na wyprawę do Grecji wybrało się 68 osób.

W środę  6 września 2017r. o godz. 23:00 zajęliśmy miejsca w piętrowym autokarze klasy lux i tak rozpoczęła sie nasza wielka grecka wycieczka.

Przejechaliśmy przez całą Polskę, potem przez Czechy, Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię. W Serbii mieliśmy tranzytowy nocleg w miejscowości Subotica. Do Ośrodka Platanos w Grecji dojechaliśmy w piątek wieczorem. Dobrze się spało tej nocy w przydzielonych pokojach, bo podróż była jednak bardzo wyczerpująca.

W Ośrodku pokoje okazały się wygodne, a wyżywienie niezłe. Grecja zachwyciła nas i oczarowała. Od niesamowitych górskich krajobrazów nie można było oderwać wzroku. Wszędzie rosły cudowne kwiaty, a pobocza dróg obsadzono oleandrami, które właśnie kwitły. Dużo miejsca zajmowały gaje oliwne i winnice. Drzewa owocowe obwieszone były granatami, figami i nieznanymi w Polsce owocami. Bujnej przyrodzie jakoś nie przeszkadzała susza ani straszliwe upały, powyżej 30 stopni C.

Z Ośrodka Platanos codziennie wyruszaliśmy na bliższe i dalsze wycieczki autokarem. Zwiedziliśmy Saloniki, Ateny oraz miasto Panteleimonas u podnóża Masywu Olimpu. Górę Olimp też zaliczyliśmy. Byliśmy w jednym z klasztorów zwanych Meteorami, pokonując 260 stopni schodów. Poczyniliśmy zakupy na targu greckim w Leptokarii. Uczestniczyliśmy w wieczorze greckim, na którym zaprezentowano rodzimy folklor - pieśni i tańce. Popłynęliśmy statkiem na wyspę Skiathos, gdzie spędziliśmy przyjemnie czas na tzw. "złotej plaży" (piasek mieni się, jakby był posypany drobinkami złota).

Każdego dnia kąpaliśmy się w ciepłych, przezroczystych wodach Morza Egejskiego, a słońce ozłacało nasze ciała.

Z niechęcią powitaliśmy niedzielny poranek 17 września, gdyż skończył się już nasz pobyt w Grecji. Po śniadaniu wsiedliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w daleką drogę powrotną. Do Mrągowa przybyliśmy we wtorek ok. godz. 3:00 nad ranem.

To, co przeżyliśmy i zobaczyliśmy w Grecji, na zawsze pozostanie w sercach i w pamięci. Za tę wspaniałą przygodę naszego życia serdecznie dziękujemy Halince Sawickiej - prezesa MUTW - inicjatorce i współorganizatorce wycieczki.

uczestniczka wycieczki

SENIORIADA 2017 W EŁKU

Mrągowski Uniwersytet Trzeciego Wieku w dniach od 1 - 3 czerwca 2017r. brał udział w Warmińsko-Mazurskiej Senioriadzie w Ełku, gdzie zaproszono ponad 20 uniwersytetów z województwa. Pojechaliśmy sześcioosobową grupą. Zakwaterowali nas w hotelu Gryfia-Mazur w Szeligach k/ Ełku.

Otrzymaliśmy pakiety - koszulki z logo, chusteczki.

Pierwszego dnia integrowaliśmy się przy ognisku, gdzie serwowano kiełbaski, kaszankę, bigos, gulasz. Przygrywała nam orkiestra. Medycy przeszkolili nas o udzielaniu pierwszej pomocy. Wzięliśmy udział w konkursach "Wiedza o Warmii i Mazurach" oraz grze "Boccia".W obu konkursach zajęliśmy 1 miejsca.

W drugim dniu w Ełku na stadionie przywitano wszystkich zawodników. Dokonano prezentacji. Rozpoczęto zawody w różnych dyscyplinach. Nasza grupa brała udział w dwóch konkurencjach - "Nordic Walking" i turniej bowingowy.

Wieczorem drugiego dnia była uroczysta kolacja z udziałem władz. Rozpoczęto polonezem. Braliśmy udział w konkursach. W jednym z konkursów wzięło udział 20 prezesów, w którym to nasza prezes Halina Sawicka zajęła II miejsce.

W trzecim dniu pojechaliśmy do amfiteatru w Ełku, gdzie odbyło się podsumowanie Senioriady i wręczenie statuetek, pucharów, medali i dyplomów ze wszystkich konkurencji.

JUBILEUSZ 10-LECIA MUTW

Uroczystości 10-lecia istnienia Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku rozpoczęły się 8 czerwca 2017 roku. W samo południe w parku Lotników zostało posadzone pamiątkowe drzewo - piękny młody dąbek. Pod jego korzeniami umieszczono butelkę. Znalazły się w niej ważne wiadomości o MUTW, a także nazwiska studentów, którzy przewinęli się przez Uniwersytet w ciągu 10 lat. Dębowi towarzyszy niewielki granitowy postument z napisem "Mrągowski Uniwersytet Trzeciego Wieku 2007 - 2017".

Następnego dnia, tj. 9 czerwca, w budynku CKiT nastąpił ciag dalszy uroczystości. Na jubileusz 10-lecia przyjechali delegaci z zaprzyjaźnionych Uniwersytetów Trzeciego Wieku z całego województwa, władze Mrągowa, przedstawiciele władz z Olsztyna, przybyli studenci MUTW i mieszkańcy Mrągowa.

Rozpoczęła się część oficjalna. Były podziękowania, życzenia i kwiaty. Mnóstwo kwiatów. Pani Prezes Halina Sawicka w swym wystąpieniu nie szczędziła serdecznych słów pod adresem pani Burmistrz Otolii Siemieniec. To dzięki Jej inicjatywie powstał Mrągowski Uniwersytet i pani Burmistrz od początku otacza go szczególną opieką i służy wszechstronną pomocą. Uhonorowano także należycie pierwszą Prezes MUTW - panią Czesławę Wiśniewską - która kierowała Uniwersytetem przez 9 lat. Podziękowania otrzymali również wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do trwania i prawidłowego funkcjonowania Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Długa to była lista, ale nikogo nie pominięto.

Po pięknej, wzruszającej części oficjalnej nastąpiła część artystyczna. Na początek pokazano filmik, obrazujący 10 lat życia Uniwersytetu. Potem na scenie była poezja i proza, śpiewy i tańce. Zachwycona publiczność nagradzała występy uniwersyteckich artystów gromkimi brawami. A później na widownię wjechał na wózku wielki tort, sypiący pod niebo iskrami. Dla każdego starczyło po kawałeczku ciasta.

Nadszedł czas na katering i poczęstunek. Goście zaproszeni udali się do sali "Orbity", gdzie czekały na nich bogato zastawione stoły. Studenci przeszli do sali teatralnej na poczęstunek w postaci różnego rodzaju ciast, owoców, soków, kawy i herbaty. I wszyscy byli zadowoleni. W obu salach obsługę stanowili uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych w Mrągowie. Młodzi ludzie doskonale wywiązali się z zadania.

Późnym popołudniem budynek CKiT opustoszał. Goście się rozjechali, mieszkańcy Mrągowa wrócili do domów. I tak się zakończyła ta wspaniała, pełna niepowtarzalnych wrażeń i przeżyć uroczystość jubileuszu 10-lecia Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Halina Borowska

12 maja 2017 r. w liczbie 50 osób pojechaliśmy autokarem do Nadleśnictwa Strzałowo. Pogoda była prawdziwie majowa - ciepła i słoneczna.Bardzo sympatyczny pan leśniczy Adam...........poprowadził nas ścieżką edukacyjną w głąb lasu.Podziwialiśmy strzeliste sosny, ogromne cisy i potężne dęby. Najstarszy dąb liczył sobie 250 lat, a sześć osób, trzymając się za ręce, z trudem go objęło! Silny zapach z daleka oznajmiał, iż nieopodal znajduje się ulubione błotko dzików, w którym ryją i z lubością się taplają.Chyba wyczuły, że idziemy ku nim, bo zawczasu czmychnęły.Pan Adam wykazał się wielką znajomością rzeczy, gdyż wyczerpująco i ze swadą opowiadał o lesie i
jego mieszkańcach. Po przejściu ścieżki edukacyjnej część grupy udała się na teren małego cmentarzyka, gdzie m.in. pochowana jest wraz z dzieckiem żona znakomitego mazurskiego pisarza Ernsta Wiecherta.Nasz pobyt w Strzałowie zakończył się ogniskiem i kiełbaskami z grilla.Trochę też pośpiewaliśmy, a leśne ptaki umilkły zasłuchane i tylko dzięcioł gdzieś w oddali na werbelku cicho grał...Do Mrągowa wróciliśmy dotlenieni, zrelaksowani i bardzo zadowoleni z wyjazdu, który w dużym stopniu wzbogacił naszą wiedzę o przyrodzie.Serdecznie dziękujemy pracownikom Nadleśnictwa Strzałowo, którzy tak pięknie się nami zajęli!

Wykład wyjazdowy w Kudypach

48 osób pojechało do arboretum w Kudypach. To jest cudowne miejsce ! Takiego nagromadzenia drzew, krzewów i kwiatów próżno szukać w Europie, a na pewno nie w Polsce. Chodziliśmy ścieżkami jak zaczarowani odczytując nazwy roślin na tabliczkach. Graliśmy w leśne cymbały, odgadywaliśmy, co wyrośnie z tych nasion i ze zdumieniem odkrywaliśmy, że kamienie w naszej krainie to albo granity, albo gnejsy, albo wapienie i z rzadka bazalty. Szkoda, ze padał deszcz i w lesie było mroczno. Niemniej wyprawa do Kudyp bardzo wzbogaciła wykład pani  Marii Olszowskiej z marca.

Wykład pani Magdaleny Markiewicz w Kudypach był sfinansowany ze środków Urzędu Miasta.

Halina Borowska

Marsze "Nordic Walking" stały się już tradycją w naszym Uniwersytecie. W tym roku na marsz zaprosiliśmy 20 studentów z zaprzyjaźnionego z nami Giżyckiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Goście przybyli w komplecie pod przewodnictwem pani Dyrektor Ewy Ostrowskiej.

6 maja 2017r. 51 osób z emblematami Uniwersytetu wyruszyło w drogę o godz. 11:00 sprzed budynku CKiT. Trasa wiodła promenadą nad jeziorem Czos do amfiteatru, potem do miasteczka Mrongoville, przez park im. Słowackiego i brzegiem jeziora Juno. Marsz zakończyliśmy na działce rekreacyjnej pani Prezes MUTW - Haliny Sawickiej. A tam już czekały kiełbaski, kaszanka i kiszka ziemniaczana z grilla, szwedzki stół oraz ognisko. Zmęczenie szybko minęło w miłym, przyjaznym towarzystwie i we wspaniałej atmosferze. Wszyscy byliśmy zadowoleni ze swojego wyczynu, bo przejść 8 km to nie byle co!

Więzy z Giżyckim Uniwersytetem jeszcze bardziej się zacieśniły. Powtórzymy to!!!!!

2 kwietnia 2017 r. pojechaliśmy do Kliniki Uzdrowiskowej

"Pod Tężniami" w Ciechocinku i spędziliśmy tam 11 dni.Każdy z 37-osobowej grupy dostał przepisane przez lekarza 2 zabiegi dziennie. Oferta Uzdrowiska była bardzo bogata. Wielkim wzięciem cieszyła się Kryształowa Komnata Solna, ponieważ 45-minutowy seans w Komnacie to dawka jodu równa trzem dniom pobytu nad morzem! Ćwiczenia w basenie solankowym znakomicie poprawiły naszą kondycję, a mata wibracyjna świetnie wyrolowała...Wspomnieć też trzeba o wielkim basenie wewnętrznym i trochę mniejszym zewnętrznym, o saunie, laserach, inhalacjach, no i o wieczornych tańcach. Pokoje były bardzo wygodne, tylko ptaki za oknem budziły nas zbyt wcześnie. Wyżywienie w uzdrowiskowej restauracji zasługuje na szóstkę z plusem! Kulinarne rozpasanie po prostu, taka bowiem była romaitość i smakowitość potraw. Na koniec naszego pobytu przed gmachem uzdrowiska uroczyście posadziliśmy różową magnolię.Napis na tabliczce obok drzewka oznajmiał, że jest to "Dar Mrągowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku". 12 kwietnia wróciliśmy do Mrągowa zrelaksowani, wypoczęci i z nowym zapasem sił do dalszego działania. Dziękujemy Ci, Halinko Sawicka, za zorganizowanie tego wyjazdu!

Dzień Kobiet w naszym Uniwersytecie miał w tym roku nietypowy przebieg. Otóż dzięki inicjatywie prezes MUTW- Halince Sawickiej - w liczbie 50 osób pojechaliśmy 9 marca 2017r. do Lidzbarka Warmińskiego.

Po drodze Sabinka Przybyłowska (przewodnik turystyczny) przybliżała nam dzieje Warmii, której urokliwy krajobraz podziwialiśmy z okien autokaru, gdyż pogoda do południa była niezła.

W Lidzbarku najpierw zwiedziliśmy gotycki zamek z XV wieku, historyczną siedzibę biskupów warmińskich. Przez pewien czas przebywał tam Mikołaj Kopernik, a stałym rezydentem był biskup Ignacy Krasicki - poeta, prozaik i komediopisarz, zwany księciem polskich poetów. Po zamku oprowadzała nas bardzo kompetentna przewodniczka, która w barwny i niezwykle ciekawy sposób przedstawiła historię zamku, opowiedziała o jego mieszkańcach oraz objaśniła zgromadzone eksponaty.

Po zwiedzaniu udaliśmy się do Term Warmińskich, jedynego takiego obiektu w północnej Polsce. Jest to kompleks basenów, zasilanych podziemnymi wodami o podwyższonej temperaturze. W Termach spędziliśmy dwie godziny i było tak, jak obiecywały hasła na ścianach, a więc: UKOJENIE, WYTCHNIENIE,WYCISZENIE, ODPRĘŻENIE, ODPOCZYNEK, SPOKÓJ, RELAKS.

W restauracji na terenie obiektu zjedliśmy dość dobry obiad, zakończony lampką szampana z okazji Dnia Kobiet.

Do Mrągowa wróciliśmy około godz. 17:00.

Dziękujemy Ci, Halinko, za tę świetną wycieczkę, w której było coś dla ducha i coś dla ciała.

Halina Borowska.

23 lutego 2017r. bawiliśmy się (ok. 130 osób) na balu karnawałowo-integracyjnym w Hotelu "Huszcza"w Mrągowie, zorganizowanym przez nasz Uniwersytet.

Razem z nami bawili się zaproszeni studenci z Uniwersytetów Trzeciego Wieku w Bartoszycach, Giżycku, Kętrzyna i Mikołajek.

Do tańca, już po raz trzeci, grał nam cudowny zespół "IMPULS"z Bartoszyc.

Gospodarze Hotelu przygotowali nam urozmaicone i bardzo smaczne menu.Obsługa super.

W przerwach między tańcami wystąpili nasi studenci z piosenką cygańską,a koleżanka z Giżycka przeczytała śmieszny wiersz.

Były również konkursy:

- kto zje najszybciej pączka

- kto najlepiej zatańczy w rytm piosenki Jozina z Bazin.

Były nagrody.

Bawiliśmy się wszyscy doskonale do godziny 1:00 w nocy!!!!

Dziękujemy bardzo p. Prezes Halinie Sawickiej za zorganizowanie pięknego balu oraz wszystkim balującym studentom za wspólną zabawę integracyjną.

Do zobaczenia!!!!

Dnia 12 lutego 2017r z grupą 40 osób pojechaliśmy na wycieczkę do Elbląga. Tam zwiedziliśmy muzeum archaelogiczne. Mogliśmy podziwiać piękne okazy z wykopalisk pod kierunkiem przewodnika. W sali kinowej z wykładu dowiedzieliśmy się jak zmieniał się Elbląg na przestrzeni wieków. Ponadto zwiedziliśmy Stare Miasto oraz Katedrę. Po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad do restauracji "Celebra"Obiad był bardzo smaczny. Po obiedzie pojechaliśmy do teatru im. Aleksandra Seweruka na sztukę pt. "Wszystko o kobietach, wszystko o mężczyznach". Komedia trwała trzy godziny. O godz. 20:30 udaliśmy się w drogę powrotną. W Mrągowie byliśmy po godz 23. Wszystcy  uczestnicy byli zadowoleni ze zorganizowanej wycieczki. Ja w imieniu swoim i zarządu dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki.

Jadwiga Wiechowska

21 stycznia 2017r.we wczesnych godzinach popołudniowych 44 słuchaczy MUTW (w tym grupa biesiadna oraz grupa plastyczna) pojechało autokarem do Bartoszyc.

O godz. 16:00 w Bartoszyckim Domu Kultury rozpoczął się wernisaż prac naszych malarzy-amatorów. W niezwykle ciekawy i oryginalny sposób poprowadziła go pani mgr Katarzyna Basak, Dyrektor BDK. Licznie zgromadzeni mieszkańcy Bartoszyc z zainteresowaniem oglądali obrazy, rozmieszczone na ścianach dużej, przestronnej sali. Panie z miejscowego Uniwersytetu Trzeciego Wieku upiekły wyśmienite ciasta, którymi wszyscy z przyjemnością się delektowali.

A później w pięknej sali widowiskowej rozpoczęły się występy artystyczne, bo 21.I. to przecież Dzień Babci; a 22.I. - Dzień Dziadka. Było czego posłuchać i na co popatrzeć. Grupa biesiadna z MUTW na swój występ sceniczny otrzymała gromkie brawa od zachwyconej publiczności.

Ten pełen wrażeń dzień zakończył się w restauracji w Wardomach, gdzie zjedliśmy późną bardzo smaczną obiadokolację.

Do Mrągowa wróciliśmy ok. godz. 21:00 zadowoleni i wdzięczni naszej pani Prezes - Halince Sawickiej - za zorganizowanie tego wyjazdu.

15 stycznia 2017r. po raz 25 zagrała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.Nasz Uniwersytet również włączył się do tej szlachetnej akcji.

Słuchaczki MUTW upiekły 25 różnego rodzaju ciast, które(podzielone na porcje) ułożono na długim stole w hallu budynku CKiT. Pan Rośleń, prezes Stowarzyszenia Dzieci Wojny, skierował do pomocy przy ich sprzedaży dwie panie ze Stowarzyszenia.Duży wkład pracy włożył również pan Bogdan Sałgut. Pomagały też dwie miłe nastolatki.

Do CKiT przyszło bardzo dużo mieszkańców Mrągowa. Wśród gwaru rozmów, śmiechu i przy muzyce ludzie kupowali ciasta, wrzucając pieniądze do dwóch skarbonek. Kupowali, ale niełatwo było im podejmować decyzje, gdyż "...i to kusi, i to nęci..." Oprócz ciast studenci MUTW oferowali pluszaczki i różne zabawki. One również cieszyły się wzięciem.

Późnym popołudniem stół opustoszał. Kupiono wszystko. A w skarbonkach znalazła sie oszałamiająca kwota: 2.489,20 zł (słownie: dwa tysiące czterysta osiemdziesiąt dziewięć złotych i 20 groszy).

Sukcesem okazał się też występ grupy biesiadnej, która w sali widowiskowej wystawiła jasełka i zaśpiewała kilka pięknych kolęd i inne piosenki. Ależ były brawa!

Cieszymy się niezmiernie, że Mrągowski Uniwersytet mógł wnieść swój wkład w to wspaniałe dzieło, jakim jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.

Pragnę bardzo serdecznie podziękować koleżankom z MUTW za wyśmienite ciasta, w przygotowanie których włożyły dużo pracy i jeszcze więcej serca. Oto ich nazwiska:

Halina Sawicka, Jadwiga Wiechowska, Danuta Włodarczyk, Małgorzata Czarnecka, Zdzisława Polonis, Janina Kodź, Teresa Klimczuk, Janina Łada, Elżbieta Witkowska, Zofia Marcinkowska,Elżbieta Matuszek, Barbara Kaczyńska, Sabina Przybyłowswka, Bożena Chomka, Teresa Niedźwiecka, Stanisława Bałdyga, Barbara Dudziec, Teresa Kowalczyk, Elżbieta Dobrenko, Danuta Nowak, Jadwiga Wójcik, Anna Szczubełek, Bożena Serowik oraz wszystkim pozostałym, którzy wsparli W.O.Ś.P

Prezes MUTW

Halina Sawicka

Znalezione obrazy dla zapytania rysunki sylwestrowe31.12.2016r. 69-ciu słuchaczy naszego Uniwersytetu spędziło Bal Sylwestrowy 2016/2017 w Hotelu"Country Holiday" w Kosewie. W pięknie udekorowanej sali balowej oraz suto zastawionych stołach bardzo urozmaiconym menu, przywitała nas organizatorka balu pani Lucyna Lendzion.

Przy super muzyce na żywo Zespołu IMPULS z Bartoszyc, szaleliśmy w tańcu. Nowy Rok przywitaliśmy na tarasie lampką szampana, podczas pokazu sztucznych ogni. Widok cudowny!!!

Balowaliśmy w szampańskim humorze do godz.5:00 rano.

Bardzo dziękujemy pani Lucynie za tak cudownie zorganizowany bal!!!!

Dziękujemy również Zespołowi IMPULS za piękną muzykę!!!!

Dziękujemy wszystkim uczestnikom balu i do zobaczenia na zajęciach w Uniwersytecie!!!